Olet täällä

Toiminnalliset treenit kevät 2019, maanantaisin klo 20-21.30

Kuva: Jukka Porevirta

Suositut treenit jatkuvat keväällä 2019!

MITÄ: Toiminnalliset treenit
MISSÄ: Sisätreenit MonitoimitalollaKuntoportti 3 tai sään salliessa ulkotreenit Yliopiston kampuksen kentällä
KOSKA: Maanantaisin kello 20.00-21.30.
PALJON MAKSAA: NOLLA EUROA jäsenillemme! Ilmoittautua ei tarvitse, tulet vain paikalle maanantaina.
KENELLE: Kaikille! Kunnosta viis, jokainen tekee sen mitä pystyy!


Monitoimitalolla sisäänkäynti Rautpohjankadun puoleisesta päädystä.
Sali sijaitsee Monitoimitalon pohjakerroksessa. Kokoontuminen on pohjakerroksen kuntosalin vieressä olevien squash-kenttien aulassa klo 19.45. 

Kampuksen kentän pysäköinti Pitkäkatu 1-3 hiekkaparkki (Hippoksen tekonurmi kentän takana uimahallin puolella.)

Mukaan tarvitset: 
- sisäliikuntavarusteet:shortsit ja t-paita riittää hyvin
- juomapullo ja pieni pyyhe: hikoilu on taattua
- salissa treenataan yleensä paljain jaloin tai sukkasillaan, puhtaat sisäpelikengät voit toki ottaa aluksi mukaan ja kokemuksesi perusteella päättää mikä on paras ratkaisu
- treenit kestävät noin 1,5 tuntia ja energiankulutus on kovaa, joten saattaa olla hyvä idea varata myös jotain energiapitoista nautittavaksi heti treenin jälkeen 


Treenien kulku:
- treenien alussa on pitkä noin 20 min kestävä valmistava osa. Tämän osan aikana tehdään kehon koordinaatiota kehittäviä harjoitteita sekä valmistetaan hengitys- ja verenkiertoelimistö vastaanottamaan tulevaa treeniä
- perinteistä alkuvenyttelyä ei tehdä vaan kehon liikeratoja availlaan dynaamisten venyttelyiden avulla
- seuraava 50 minuuttia rakentuu 2-3 erilaisesta lihaskuntojaksosta, joissa käytämme toiminnallisia liikkeitä, joissa suuret lihasryhmät työskentelevät yhtä aikaa ja lihasten yhteistoimintakyky on olennaisessa osassa harjoittelua
- näissä toiminnallisissa jaksoissa sykkeet on tarkoitus nostaa hyvinkin korkealle. Varsinaisia juomataukoja ei pidetä, vaan jokaisen tulisi huolehtia säännöllisestä vesitankkauksesta 10-15 min. välein
- viimeinen noin 10 minuuttia käytämme jäähdyttelyyn ja aktiiviseen palautumiseen sekä yleensä teemme selkää huoltavia liikesarjoja.
- Perinteistä loppuvenyttelyä ei ole perusteltua tehdä heti välittömästi tällaisen harjoittelun jälkeen vaan venyttely olisi suositeltavaa tehdä vasta 60-90 minuuttia tällaisen treenin jälkeen 

TERVETULOA JP ACTION:in TOIMINNALLISEEN HARJOITTELUUN 

Valmentajana toimii Jukka Porevirta.